Salam Ukhwah..

5 11 2009

Alhamdulillah bersyukur saya ke hadrat Ilahi kerana akhirnya dapat menyiapkan blog ini dengan mudahnya. Sebenarnya agak lama saya tak ber’blog’ing dalam dunia blog. Di dalam fikiran saya sebenarnya ada dua pilihan. Buat blog di hosting percuma atau berbayar. Saya pada asalnya ingin buat blog dakwah ini di atas hosting berbayar tetapi apabila saya fikir ianya akan digantung jika tidak dibayar bilnya maka saya membuat keputusan membina blog ini di atas hosting percuma.

Dengan hasrat agar segala tulisan saya ini akan terus berkekalan sampai bila2 walaupun ketika saya tiada di atas muka bumi ini (sehingga hari kiamat.. Insyallah). Kerana hanya 3 amalan sahaja yang berterusan akan dibawa ke kubur oleh anak Adam iaitu ilmu yang bermanfaat, sedekah amal jariah, dan mempunyai anak2 yang soleh.

Doakan saya agar terus beristiqamah dan dapat berkongsi sedikit mengenai ilmu agama Allah yang saya baca dan pelajari untuk anda sekelian. Sesungguhnya dunia ini adalah medan ujian buat manusia dan ianya penuh dengan tipu daya manusia, jin dan syaitan.

Sesiapa tiada berpegang kuat kepada tali Allah sesungguhnya ia meletakkan dirinya dalam keadaan binasa di akhirat nanti. Saya bukanlah seorang ustaz dan saya rasa tidak layak pun hendak dipanggil dengan gelaran sebegitu buat masa ini.

Ada suatu keadaan yang menyebabkan cinta saya kepada Allah makin mendalam dan saya benar2 yakin seyakin2nya bahawa segala janji2 Allah itu adalah benar. Syurga adalah benar. Neraka adalah benar. Hari Kiamat itu adalah benar. Hari pembalasan itu adalah benar dan segala amalan baik dan buruk kita di atas muka bumi ini akan mendapat balasan yang setimpal dari-Nya.

Fokus utama blog ini adalah untuk meneruskan usaha dakwah dan penyedaran kepada semua umat Islam di seluruh Malaysia dan dunia yang masih lena diulit kesenangan dan kelalaian yang mengasyikan sehingga terlupa kepada Robnya iaitu Allah SWT.

Di sini saya ingin meminta jasa baik kalian jika ada artikel2 yang menarik sudi agarnya mengirimkan kepada saya ke soalcintahakiki@gmail.com. Dengan sumbangan anda kita sama2 berharap mendapat pahala yang baik di sisi-Nya. Dan jika ada kesalahan dari fakta dari saya jangan segan-silu menegur saya. Saya juga hamba yang sedang mencari cinta hakiki pada-Nya.


Actions

Information

Leave a Reply

