Haiwan Menyebut Nama Allah

4 12 2009

Maha Suci Allah. Tuhan Sekalian Alam. Raja manusia. Pentakbir Alam Yang Kuat. Yang Maha memberi Musibah dan Rahmat kepada sesiapa sahaja.

Ya Allah ampunkanlah dosa2ku. Berikanlah aku kesempatan bertaubat kepada-Mu Ya Allah. Sesungguhnya aku lalai mengingati-Mu. Amat jarang sekali. Ketika mendapat nikmat aku melupakan-Mu tetapi ketika mendapat musibah barulah aku mengingati-Mu.

Betapa banyak tanda2 kewujudan-Mu tetapi aku tidak endah tidak endah. Engkau wujud Ya Allah tetapi Mata Hati ku terlalu buta! Ya Allah matikan aku dalam keadaan orang2 yang beriman. Berilah aku petunjuk dan hidayah-Mu Ya Allah iaitu jalan yang lurus lagi Engkau redhai.

Amin..

Sedangkan haiwan mengagungkan Allah maka kita sepatutnya lagilah mengagungkan Allah lebih dari haiwan. Jika kita tidak mengagungkan Allah maka kita lagi teruk dari haiwan. Allahuakbar.. Allahuakbar.. Allahuakbar!!

Lembu menyebut nama Allah..

Singa menyebut nama Allah..

Burung menyebut nama Allah..


Actions

Information

Leave a Reply

